fredag, oktober 24, 2008

Tårta till helgen!

För alla som följt min lilla anekdot om Makens friluftsbravader så kan jag berätta att andjakten gick bra. För änderna. De sköt endast en liten stackare och det är jag och barnen tacksamma för. Helst hade vi ju sett att de inte sköt någon alls.

Maken däremot kom hem genomfrusen. Förstår att han passade på att basta när Dottern tog sina simlektioner.

Nu till andra bravader... Vi ska ha födelsedagskalas i helgen. Sonen fyller 10 år! (Himmel så fort det gått!) Och då ska det ju bli tårta, naturligtvis. Fast... när jag läser om Gunilla och tittar på bilder av hennes tårtor så är det inte långt till att Willewira Tårtamatör går och lägger sig istället.

Åååååh, den som vore så här duktig!!!

Låt oss fira den nyfödde!


Älskar man blommor...


Efter man sagt ja, blir det tårta.


Hur pilligt är det inte att göra dessa paket??


Till den sötaste av alla!


Är det jultomten som varit framme?


Alla små flickors drömtårta...

(alla bilder är lånade från aftonbladet)

Här är Gunillas hemsida!
Och här är hennes blogg!



Göra tårtor... Ja, en annan spelar ju i en helt annan tårtliga...

Chokladcheesecake...istället för kladdkaka som dottern vill ha varje år.

För att variera mig lite gjorde vi också cupcakes. Väldigt goda, men särskilt fantasifulla är de ju inte.


Med denna tårtkavalkad så önskar jag alla en trevlig helg!! Hoppas ni får koppla av och ha det skönt med era nära och kära.
Vill passa på och tacka för alla härliga kommentarer, jag läser dem alla. Om jag inte svarat på dem så är det för att jag just nu är väldigt upptagen. Jag hälsar på era bloggar, men hinner inte alltid skriva något. Men... jag kommer igen.

Som sagt, en trevlig helg till er alla!

27 kommentarer:

Helena - nyckeln till mitt hjärta sa...

Hej!
Jag kisar bara på det här inlägget eftersom jag kämpar p med mina viktväktare....Men dina verk ser nog så fina och goda ut de också. Framför allt goda! De andra var fantastikskt fina, men jag undrar om de är lika goda...?
En riktigt trevlig helg önskar jag dej!
Kram från Helena

Anonym sa...

Alltså, slott och rosor och tomtesäckar i all ära, men en tårta är ju främst till för att ätas, och av alla bilderna i dagens inlägg är det nog ändå de hederliga cupcakesen jag helst vill sätta tänderna i.

Hoppas ni får en riktigt fin helg och gratta sonen från mig.

Annie - Annalunda sa...

Vilka konstverk!!! Otroligt och ganska smart egentligen med tanke på vikten...såna skulle jag nog aldrig sätta tänderna i... men måste gå in på hennes sida och kolla...

Dina bakverk är jättefina och jag håller med ovanstående härliga sötisar ... de ser jättegoda ut = inte bra för mig just nu! :)

Ha en härlig helg vännen och krama sonen! Puss Annie

Anonym sa...

Hjälp Willewira, vilket smaskigt inlägg!
Vilka vackra tårtor...när jag blir pensionär skall jag försöka mig på en sådan där tårta...kör också med cheesecake och en citronpaj som alla släktingar är galna i...själv gillar jag kladdkaka väldigt mycket! Ja, ja...skulle nog kunna klämma ner de flesta bakverk utan något större problem!
Vill önska familjen en skön helg och passar på att skicka ett stort grattis till sonen!
Stor kram,
Bella

S o F sa...

Wow, vilka tårtbilder! Vilken fantasi.

Men - jag tycker dina ser godare ut! De andra kanske är för mycket konstverk, som man nästan inte vill förstöra.

Jag skulle i alla fall inte ha nåt emot att fika hos dig. (om jag nu åt sådant)

Trevlig Helg Willewira!

Änglahem sa...

Jösses vad jag blev gottesugen här nu!!! Dra en ner i fördärvet på detta vis*hrmmm*....Men vad duktig hon är, det är ju verkligen små konstverk, både små o stora! Hur många av oss tror du ligger i hennes liga.....? Inte jag iaf....önskar att jag var med i hennes liga....Dream on! Håller mig nog nere på hemmabakat ligan*fniss*...och din kaka ser då god ut så skicka hit en bit är du snäll...jaa nu när du lockat mig med alla dessa godsaker! Får väl gå till köket och titta på mina tomma kakburkar, tror du tanken kan fylla upp dom?*LER stort*

Ingen fara vännen att du lät stressad....jag finns här när och om du har lust...förstår om det är mycket nu...kalas kan luften ur en.

Trevlig helg med många kalorier*fniss*, vägde mig idag...Skulle jag INTE ha gjort*hulk*

Kramar, Ulrika

Änglahem sa...

...kalas kan TA luften ur en....

Rätt ska vara rätt....

Anonym sa...

Men hjälp vilka skapelser, man får ju komplex...

lottens vita och gröna sa...

hej min lilla tårtsmula, du vackra är ju förnamnet på dessa , hon är verkligen en tårtkonstnär!

vill önska dig den varmaste, underbareste av helger!varmkram lotten

Lallis - liv och leverne sa...

Men du vilka bakverk! Så kul att se. Och vilken konstnär.
Trist att det inte blev så mycket av andjakten. Roligare för änderna kanske. *s*
Kram Lallis

IKT i min vardag sa...

Av alla läckra tårtor blev jag mest sugen på din cheesecake :)Yummi!

Kram Linda

Anneli sa...

Hejdär!
Jag tycker din tårta och dina cupcakes ser jätteläckra ut...
Dom andra bilderna är ju också fina, ok då...
Man blir riktigt sugen!!
Kram/Annelie

Stina sa...

Åh hjälp vilka tårtor!

Jo jag kommer ihåg det programmet. Var det inte Mona Seilitz som var knäppifingrarna-tanten?
Kramis Stina:-)

Anonym sa...

Visst var dom fina och ser gudomligt goda ut!
Jag var inne på Gunillas sida och fattar inte hur man kan vara så duktig!
Mysig blogg du har!kul att jag hittade hit!
Kramar Millan

Hem och Lycka sa...

Ojoj shit vilka smarrigheter. Dina går inte heller av för hackor! kram

Viola sa...

Snabbkoll på underverken,sänder en hälsning från Spanien med blandat väder, men ack så sköööönt, datan med så butiken kan skötas, och ibland in på bloggen en liten glutt, ha en skön helg, kramis

LenaEva sa...

Hej! GUUD VAD DET VATTNAS I MUNNEN!!! Man kan ju bli galen för mindre... det ser hur gott ut som helst! (dina verk alltså de andra är jättevackra men.. ) Men jag ska inte äta sånt nu, unnade mig lite socker igår när jag var på tjej midda men idag har jag hållt mig ifrån det! Ha en skön helg!
Kram Lotta

LenaEva sa...

Fin musik förresten!
/Lotta

Anonym sa...

Ja jisses vilka bakverk.. =).. blir alldeles galen av längtan.. men som någon mer sa kanske lika bra att låta bli så inte byxmåttet åker ut ett hack till.. suck.. tänk vad mans ska utstå för att få behålla det redan för stora midjemåttet.. men lite gott unnar jag mig allt en lördagkväll.. gratta 10 åringen.. tänk som sagt vad tiden går fort.. KRAM monica

Karin Lindström sa...

Men himmel vilka tårtor! Tänk att man kan göra så otroliga skapelser. Det måste vara otroligt pillrigt.
Jätte roligt att få se, men kanske inget man gör själv som du säger. Dina frestelser ser då verkligen goda ut också!

Jag hoppas ni haft ett lyckat kalas och mycket mys i helgen. Och det var ju för skönt att det gick bra med jakten *fniss*. Jag tycker han gjorde rätt i sin packning. Lite hemtrevligt måste man ju ha det ute i naturen också!!!

Många kramar!
Karin

Skatan sa...

Godmorgon!

Först och främst - grattis till sonen! Är man skorpion om man föds "redan" nu? Nyfiken...

För det andra - "vänta ett par dagar"...hrm...får man fråga hur jag skall bära mig åt då ;-) Kanske svarar du nu att jag skall kniiiiiiiiiiipa som Susanne Lanefeldt?

Toka där ... ;-)

Önskar en skön söndag!

kram.

Gårdsromantik sa...

Oh my Good!

Vilka tårtor!

Men din var säkert mycket godare.

Kram Maud

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hej hej!!!

jag att oxå å stirrade på dessa underbara tårtor...hur gör hon egentligen.Helt otroligt.De kostar väl dessutom en hel förmögenhet...hihihihi.

Din tårta å cupcakes ser sååå smarriga ut...mums!

Kram Nilla

faster atta sa...

Mmm, tårtor i alla ära, men hemlagt från hjärtat brukar ju alltid vara godast! Gillar "designen" på dina cupcakes! Smaskigt... ti-hi...
Lycka till i utlottningen på min blogg!!

MADELEINE sa...

Nu kan du vinna ett valfritt smycke från Dreams of Pearls hos mig ;-) Välkommen!!

MADELEINE sa...

Nu kan du vinna ett valfritt smycke från Dreams of Pearls hos mig ;-) Välkommen!!

Myownhome sa...

Vilka underbara tårtor! Nu blev jag godis och fika sugen! :D