måndag, mars 16, 2009

Vårtecken!

I fredags eftermiddag gjorde vi ett besök på en lantgård och upplevde ett säkert vårtecken. Nyfödda lamm, veckogamla lamm och får som snart ska lamma...

Dagsgamla lamm


Finns det något gulligare än djurbebisar??? Barnen var helt till sig... och gullade och myste...



Flasklammen - de utan mamma...

Så mysiga att hålla i...

Men det går bra att klappa på avstånd också...


...och förfasade sig över att det luktade och att de bajsade. (Vad trodde de?? Att djur inte bajsar?)

Hur som helst hade vi en trevlig stund!! Tack snälla mångsysslare för att vi fick komma och titta på era underbara lamm!

Hemma i trädgården syns också säkra vårtecken... snödropparna poppar upp både här och där...

...och idag skiner SOLEN!!

Så ha tålamod gott folk - snart är vi där - SOMMAR!!

26 kommentarer:

Elin sa...

Men så himla söta...

Åh de är ju bara för underbara...
Påminner om när jag var liten och bodde på en gård och när vi till våren fick killingar...

Åh så goa...

Och vilket vackert vår tecken...

Många kramar
Elin

Annie - Annalunda sa...

Tack tack tack vännen för din underbara hälsning!!! Ja det känns härligt och spännande nu... *gulp* ;) Vilka underbara bilder!!! De är bara såååååå söta...ja både lammen, snödropparna och barnen! :)

Kram!!!

Synnøve. sa...

Vilken härlig dag ni haft på den utflykten. Små söta lamm. Som växer upp och blir stora baggar och tackor....
Ser att du har fullt med snöklocker hos dig med...
Ja, de heter så på norska.
Här har vi fått dom med. Men de syns inte än. De är under allt det vita som heter snö....
Suck....
Men våren är nog på gång hit med.

Grattis till ditt fina porsling. Ibland har man bara helturen att vinna.
Hoppas du får tag i flera delar nu då.

Nu ska jag fika med gubben. Han ska iväg på jobb snart. Men vi hörs säkerligen snart.
Storkramen från nabolandet.
Synne.

Roses & Angels sa...

Hej! Men så söta små babysar hihi. Våren är även här i NORR :-) . Hoppas du har en bra dag. Kram Christa

Nina sa...

Åååå så fint med snödroppar, ja lammen var också söta, men jag gillar när man ser vårtecknen ute, alla blommor som tittar fram.

Ha en bra dag
Kramar

Viola sa...

Så himla rara, jag blir precis sjuk över allt vad djurungar heter, förutom huggormen då....visst är det skönt idag, vi har oxå haft sol men nu har det mulnat på...men det är ändå 8 gr varmt och nu har jag varit och handlat vårblommor till balkongen så nu är våren här på allvar så det så! härliga vårtecken i din trädgård, hoppas din måndag är bra, KRAM

Anneli sa...

Så himla gulliga de är de små liven...kan man hålla på och gulla med hur länge som helst...får väl skaffa klädnypor till nästa gång...
"Fniss"
Kram
Annelie

Moa sa...

Meeeen så söta och vilket trevlig vårtecken och så rolig utflykt.. tack för att du visar de små liven.. gjorde mig glad.. Kram/Monica

Uttan sa...

Jasså, Du börjar få vår!Lyckliga Dej!
Mina snödropper ligger långt under snön fortfarande.Men Jag blev glad av Din bild!
Lammbebisar å... så söta Jag kan känna hur mjuka de är.
I morgon ska det bli sol då ska Jag njuta!Kramar!

Nina sa...

Det var inte lätt, men jag tvingade mig, då kom det lite inspiration :)

Men det är väl en sådan dag i dag och det måste man ha i bland.

Sköt om dig
Kramar

Roses & Angels sa...

Hej! Jo jag håller med dig ska det vara, så ska det vara mycket. Idag hade vi nästan +10 grader :-) och det kändes i hela kroppen att våren är på väg. Hoppas nu bara att det inte blir något bakslag så det blir riktigt kallt. :-(. Kan förstå att det är trist när allt smälter och bara geggan blir kvar men å andra sidan har ni ju andra vårtecken som lyser upp er vardag det har ju inte vi hihih. Ha en underbar kväll. Kram Christa

My Lovely Things sa...

hej vännen!!

Nä jag är inte lärare..Jag älskar att ha föredrag--talar gärna om saker som ligger mig varmt och hjärtat..jag talade i kyrkan förra söndagen om våra g¨vor som vi har..hur viktigt det är att hitta livsglödje osv..

Jag är undersköterska..

Barnen går på en friskola..en fantstisk sån..

härligt ert besök på lantgården är..Vi har vänner som har getter..barnen är så förtjusta i getterna..
ha det så bra..
kram anna

Mamma C sa...

Åhhh, så söta lambi du fått på bild :-) Visst är den på g nu först vår sedan sommar.
Kram Mamma C

Sanna & Niklas Bröllop! sa...

Underbart med snödroppar.
Kul med små lamm!
Snart får jag åka med min lilla sladdis och kolla på djur! =)Tonåringarna är inte intresserade!
Kram sanna

oumberligating sa...

Så här vacker och finstämd borde min blogg också vara, undrar vad det är som driver mig att skriva om en massa elände som alla ändå känner till? Blir glad både över fina lamm och snödroppar, hoppas min lite tunga atityd släpper när våren får ett riktigt grepp om min själ(ler).
Som sagt, verkligen fint! Ha det bäst önskar Peter!

Anneli sa...

Lilla Greta är inenne tryggt i sin bur....
Kul att du gillar Tavlan - Tack...:-)
Kram
Annelie

Stina sa...

Nä men åhhh, så söta.:-)

De där nr.skyltarna finns inte vad jag vet. Men jag har på Tradera.;-) Kramis

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Oh helledudane så söta! Det är så gulligt med små djur"barn"...
De brukar vara så där härligt klumpiga när dom rör sig, och man bara smälter...

Ja, nu måste väl ändå våren snart vara här... Guuud vad man har väntat på detta...

Synd att du inte kan komma ikväll, men det kanske blir en resa till huvudstaden så småningom, och då hoppas jag att vi kommer att träffas!

Kram
Marie

Mångsysslare sa...

Så fine bilder du fikk på lammene! Det minner meg om at jeg bare har fotoutstyret liggende her blant lammene uten å bruke det. Velkommen tilbake!

Karin Lindström sa...

Hej!

Så söta de är lammen. Fast jag är uppvuxen på gård så har jag nästan aldrig sett så små lamm. Vi hade inga och ingen i närheten heller.
Jag letar och letar efter snödroppar, men får nog vänta lite till här hos oss. Mälaren är kall och det ligger lite is och snö kvar över rabatterna, men snart så!

Ha en fortsatt bra vecka!

Många kramar
Karin

RANA sa...

Gudomliga lamm och människoungar. Menar du alltså att det är vår nu???? Jag väljer att lita på dig. Och så ligger det ett mejl i din inbox.

KRAM!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Rana

A home far away sa...

Men ahhhh så söta jag smälter!!

Kram Gunilla i Singapore

LillaFlisan sa...

Näe!!!!

Jag tror jag dånar!!


Det var nog bland det sötaste jag sett!!!


Ullegulle!


Kram

flisan

lottens vita och gröna sa...

detta var det häligaste i kväll, ohhhhhhh lamningen är så underbart!vilka bilder först sötnosar alldeles ulliga sen de ljuvaste av droppar!

varmkram till dig goa willewiran//lotten

oumberligating sa...

Sådärja nu har jag knåpat dit dig på min blogglista, du är kvalificerad sedan länge att få vara på den. Är inte så bevandrad i denna datoriserade värld som jag borde. Jag är ju egentligen en 1700-tals människa som hamnat alldeles i fel tidsålder. Visst ser det ut som jag anpassat mig, men i själen så seglar jag istället för att åka husbil och istället för att skriva i bloggen så skulle jag vilja skriva snirkliga och fina brev (fast det gör jag också).
Ja som sagt nu är du där du ska (ler) så nu tappar vi inte bort varandra!
Ha det fint så länge så hörs vi när skrivlusten faller på!
Kram från Peter!

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hej hej!


ååå halleduttane då...så gulligt ulliga.skulle göra vad som helst för att få gooosa med dom.
Riktiga LAMBI lamm...

Ha det bäst vännen!
Kramizz Nilla