torsdag, januari 17, 2008

Aj Aj - Fötter och snubbelsteg...


Nu har det hänt igen!! Jag raklång på marken, halvt sönderslagen. Och det gör ont!

Efter alla vrickningar av fötter åren igenom så går det inte längre att lita på apostlahästarna. Jag går aldrig, nästan, i högklackat längre, utan kör med fotriktiga dojjor. Jättesnyggt! - Nej! Men man försöker mota Olle i grind, som det heter, så gott det går.
Du förstår, det behövs bara några millimeters ojämnhet och foten viker sig, varpå jag ligger och undersöker vilken typ av asfalt de har på det här stället. Gissa om det är pinsamt...
Och fort går det. Jag vet inte hur många gånger min man fortsatt gå, pratandes, i tron om att jag går bredvid. Ska väl tillägga att han är en bra bit längre än jag så jag syntes inte så bra innan i hans synfält. :-)

Igår var det barnens tur att se sin mamma lägga sig pladask på gatan. Plånbok och simbiljetter for omkring. "Mamma, vad gör du?" Ja, det kan man undra...
Hursomhelst resulterade det i ett stort skrubbsår på knät som blödde rätt bra. Idag blöder det inte, men gör riktigt ont. Kan inte böja knä't och man märker rätt fort hur ofta man faktiskt gör det.
Fast jag säger som till barnen... det går över. Märker dock vem de ärvt gnällandet ifrån... har sagt aj aj säkert 1000 gånger idag. Tur jag är själv hemma större delen av dagen (jobbar hemifrån). Annars vet man inte vad som hänt! Blivit placerad i pannrummet eller nå't.

Kram från en gnällande Willewira

Sköt om er alla som hälsar på och gör min dag solig!

Jag återkommer kanske lite senare eller imorgon. Tänkte visa vårt förslag på tillbyggnad. Vi kan behöva lite goda råd.

9 kommentarer:

Cattis sa...

Stackare... du är mao asfaltsexpert vid det här laget ;-)
Nä, fy mig. skämt åsido hoppas jag ditt knä kryar på sig riktigt fort.

å du... jag kan inte heller gå i högklackat...

Kram!

Annie - Annalunda sa...

Stackars Willewira! Behöver du möjligen en liten syster som plåstrar om...? :) Kanske som en liten tröst finns en överaskning till dig på Annalunda!

Kram Annie

Synnøve. sa...

Högklackat är bara skryt....
kan inte gå i det jag heller. Hälsporrar! Men efter den här vintern med lite snö, massa is och hala trottoarer kan jag helt ärligt påstå att vi som går i fotriktiga skor står med benen gott på jorden. Har väl aldrig sett så många kvinnor halka runt och ramla bara för att dom envisas med att gå i stövlar med höga smala klackar ;)
Få är jag glad jag har mina klumpar. Jag klarar av att gå ialla fall :)

Klem fra nabolandet.

Moa sa...

Bra skor.. måste jag ha nuförtiden.. försöker pina mig ibland när jag ska vara fin.. Men du vet det gamla talesättet.."Ska man va fin får man lida pin" och det gör jag med stela och onda leder. Men stackars dig som ramlar så mycket.. fotriktigt och sporrar så du inte halkar också rekommenderar jag..=). Har jag när vi ska promenera hunden o jag. Tack så jättemycket för dina gulliga ord hos mig.. det värmer så i hjärtetrakten.. Kram på dig och jag kikar gärn in till dig igen.. måste ju följa ert bygge. Ha en riktigt skön helg.. Monica
Moas Gård och Moas lovely things

Moa sa...

Nja sporrar har jag inte men de äldsta och fulaste känger som finns med stabila och nästan halkfria.. Monica igen..=)

Vörteröl o Norrlands Guld sa...

Jag kan inte heller gå i högklackat,men en jävel i skog o mark.(om ja ser vägen)Ursäkta intrånget men är en vilsen nybloggare på upptäcktsresande.
Trevlig sida.Plåster är alltid bra,hjälper till allt från sår till elkablar som ska skarvas. Peter.

Marie sa...

Din stackare, hoppas det onda går över snart! Högklackat är inget för mig heller!

Ha en trevlig helg!
Kram Marie

Ps. Tack för din gulliga kommentar!

Bergagårdens Lina sa...

Tack för kommentaren på min sida! Du är så välkommen tillbaka!

Vi har haft samma problem när det gäller att hitta lås med rätt storlek. Till skafferiet hade vi bara tur.

Men ju mer man söker desto större chans är det väl att hitta nåt!

Väldigt mysigt hus du verkar ha! Jag ska komma tillbaka och kika mera senare!

Trevlig helg!
/Lina

Annie - Annalunda sa...

Skönt att höra att ni överlevt stormen... Det positiva idag är ju att solen skiner! När det gäller skor - jag tycker att det är snyggare med fotriktiga!! och klart mycket bättre... man måste tänka på osteoporosen... ;)
Nu ska jag åka på auktionsvisning -och hämta mina fynd från förra veckan!
Kram Annie