torsdag, januari 31, 2008

Blommor, inspiration och shoppinglusta!

Äntligen lite tid för att blogga! Den senaste dagarna har det varit så mycket som stulit tid från mig! Tid som jag velat ha till annat. Tyvärr är det ju så ibland.

På grund av tidtjuvar har jag inte färdigställt mitt projekt, men det kommer...

Jag har passat på att skaffa lite inspiration. Var inne på en shoppingsida, som både har frön och prylar i sin shop. Tänkte jag skulle dela med mig av smått och gott som jag hittade. Välkomna till Isabella Smith och varsågod, det är tillåtet att drägla. (Det har jag gjort ialla fall...)

Jag börjar med fröna. Titta vilka vackra blommor det blir...




Jag längtar så efter sommaren och alla blommor. Finns inget som går upp emot en trädgård full av blommor. Särskilt gammaldags sådana, som riddarsporrar, stockrosor, aklejor, luktärtor, rosor, solrosor, brudslöja, m flera.
Till blommorna brukar jag lägga till jättedaggkåpa (älskar det limegula) och blad från funkia. Blir otroligt vackra buketter!

Jag är också omåttligt förtjust i clematis i alla former. Kolla vilken härlig klätterurna de har i denna webbshop.



Belysning är något som vi inte har fått till riktigt hemma hos oss. Vi har det ganska mörkt i huset vintertid, vilket leder till att adventsstjärnor och dylikt åker ner så sent som möjligt. Hm! Lite dumt, men så är det.
Jag har svårt att hitta lampor som jag tycker om och som ligger rätt i pris (inte så dyrt med andra ord). Hittade några jättefina lampor hos Isabella, dock inte så billiga, men ändå...





Har tagit en liten paus. Liten förresten, den tog 3 timmar! Fastnade vid TV:n. Såg bland annat "Gordons kitchen nightmares". Måste säga att jag finner det högst intressant att vissa restauranger överhuvudtaget existerar.
Visserligen är de med i programmet för att de inte kommer göra det så länge till, om de inte ändrar sig vill säga.

I kvällens (läs torsdag) program så var det en stolle som trodde han var Gudfadern själv och gick omkring och gormade, skällde och domderade på allt och alla. Köket såg ut som snusk. Spisen, ugnen och grillen var sönder. Så var också kylrummet. Men istället för att renovera så köpte han dyra kläder, åkte omkring i en lyxbil och blekte tänderna för 1000 dollar per gång. Dessutom var det inte hans restaurang, det var hans systers. Det var hon som skulle förlora allt hon ägde om det inte fungerade.
Man häpnar över folk ibland... Som tur var ändrade han sig efter en omgång med Gordon Ramsey och restuarangen blev en succé.

Apropå kök så har Isabella Smith även mycket fint till köket. Kolla här:





För att inte tala om den här burken med ståltråd för påsar. Fanns även liknande burkar för clips och gummisnoddar.



Till sist vill jag visa en trädgårdsmöbel som inte vore helt fel under ett skuggande träd en varm sommardag.


Alla foton på i detta inlägg är från www.isabellasmith.com


Ska gå och slumra till nu och invänta stormen som är på väg. Det är lite otäckt eftersom man är så utelämnad till naturens nycker. Man kan inte göra något, förutom att stänga dörrar och fönster. Får se imorgon om den blev så farlig som de sagt.

Jag önskar er en härlig fredag!
Sköt om er alla och tack för alla mysiga kommentarer! Var rädda om er och glöm inte att le mot någon du inte känner imorgon. Ett leende betyder så mycket!

Godnatt och sov gott!
Kram Willewira

3 kommentarer:

Synnøve. sa...

Vilka blommor....Färgerna är så behagliga.Om jag sänder dig en bild på min trädgård kan du tips mig på blommande växter.....
JAG blir så sjuk....
Bilderna på olika köksredskap var läckra.Hjärtmuffins...Snart Alla hjärtans dag, så det passar ju bra.
Får sådan lust att göra nått, men det är svårt när man inte äger huset.Så jag får titta på bilderna och drömma.......
Natta :)
Synne :)

Annie - Annalunda sa...

Willewira gomorron!

Oj vilket inlägg och vilka bilder så här på morgonkvisten... hade väl inte tänkt mig att hamna framför datorn nu när jag för en gångs skull har möjlighet till lite sovmorgon...men jag var ju förståss tvund´gen att kolla Isabella. Det finns en överhängande risk att det här blir dyrt!! Precis ett sånt strykbräde som jag har letat efter...och dubbellampan var ju också jätteläcker...och alla blommor... problemet är att jag vill ha allt! Tack för ett jättebra tips...får titta mer i kväll när jag avverkat dagens möten...

Kram Annie

PS: Tror du att jag kan vara lite trädgårdshjälp... så visst!

Millygarden sa...

Blommmor och vår...Härligt! vi ska anlägga trädgård till sommaren. har drenerat runt huset så allt är upp och ner hos oss! Ser verkligen framimot att få påta i land... Tack för besöket i min blogg.
Kram Marina