måndag, januari 28, 2008

Maken på loppis!

Tänk att jag fick med min man på loppis!! Helt otroligt!
Faktum var att jag lockade honom med att vi skulle åka till Folkets Park och bara titta på deras loppis, som går av stapeln en gång i månaden, ifall vi kunde tänkas oss att själva stå nästa gång. Vi har sååå mycket grejer som vi skulle behöva bli av med så att stå på loppis verkar som en bra idé.

Väl där så hittade jag både det ena och det andra som jag ville ha och det var väl inte riktigt vad min make hade tänkt sig.
- Köper du en grej får du slänga en, tyckte han.
- Sälja, menar du? sa jag med lite ironi. Han ska verka så ekonomisk jämt, men när det kommer till saker så vill han bara slänga allt och det är väl knappas ekonomiskt, snarare bekvämt, anser jag.
Själv tycker jag att man kan sälja på blocket, tradera, loppis och sånt. Men visst, det kräver ju ett att man tar tag i det och gör det.

Det roliga var när vi gått där en timme så klämde maken fram med ett litet erkännande, som satt långt inne. - "Det här är ju ganska kul, faktiskt."
Yes!!! tänkte jag. Och när han köpte en bok han vill ha, så förstod jag att han var fast på kroken. Åtminstone lite...

Här är mina fynd för dagen:


Ett halvliters-mått från Kockums, med gradering på insidan. Den var inte så billig, 80 kronor, men den var charmig.



En liten ängel i gips. Endast 10 kronor.



Gräddsnipa att ha värmeljus i. Jag gav 10 kronor.



En fin liten glasskål att ha en växt i. 30 kronor kostade den.



En liten glasflaska med lock. Inte så fin i glaset kanske, men den kostade bara 20 kronor så det gjorde inget.



Dyrast för dagen var dessa två zinkmått. 120 kronor tillsammans. Men visst är de fina! Tänker er pärlhyacinter och mossa...



Mitt projekt som jag lovade visa idag är tyvärr inte färdigt ännu. Det kommer, håll ut!

Tills dess - fortsätt drömma och njut av dem!!


Kram Willewira

9 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Va bra att mannen också hittade något!!! Dina saker var jättefina!!! Kul med lite av varje!

Självklart är färgen vit inblandad i mitt projekt! Hoppas bli klar lagom till helgen! Är genomförkyld och jobbar, så orken finns inte riktigt på kvällarna....

Ha dte bäst, kramis!

Synnøve. sa...

Kul med loppis en gång i månaden. Hoppas fynden får en fin plats hemma.
Kram Synne :)

Anonym sa...

Men vilka fynd du har gjort, så du fick med dig din man dit? Jag tror nog inte att jag kommer få med min man någongång, men lika bra det:)

Kram Pernilla

Annie - Annalunda sa...

Hej Willewira! Vad roligt att läsa ditt inlägg!! Jättefina fynd du gjort! ...fynd alltihopa tycker jag... håller med dig om att man kan använda både Blocket, Tradera mm...slänga känns inte bra! Flaconen var jättefin! Är på jakt efter såna...

Kram Annie

HEMMA HOS LINNÈA sa...

Vad kul o höra att jag har samma sorts man som du.
Köper man en sak så ska en annan ut.
Fast jag brukar sälja på loppis.
Han går inte på mina loppisar, men han älskar att gå på billoppisar, han håller på med gamla bilar.
Ha en bra dag
Kram Liselotte

Katta sa...

Vilka fina saker du köpt på loppis.Jag blev så full i skratt när jag såg bilden och läste inlägget om pruttmanicken i förra inlägget.Mina barn har oxå en sån 4-åringen älskar den så mycket att jag nu gömt undan den så väl att jag inte ens själv kommer i håg var.kram Katta Rost&rosor

Bergagårdens Lina sa...

Fina saker! Särskilt måtten du visade på slutet, såna letar jag efter också!

Visst är det kul att gå på loppis! Sen är det ju ett miljövänligt och långsiktigt hållbart sätt att shoppa på också, vilket gör det ännu roligare!

mittiminvillervalla sa...

Hihi! Det gjorde du bra! Inte hade jag fått med min "gube" på någon loppis inte!

Och vilka fina fynd du gjort! Jag som är galen i zink gillar ju måtten allra mest men allt annat är ju också superfint!

Ha det så gott!

monika

Cattis sa...

mm tjusiga fynd :)
Gillar den lilla gräddsnipan mest. liten och söt!
och zinkmåtten är ju riktigt coola oxå. blir nog bra med blommor i.

Visst är det kul att möblera om och fixa. Förstår att din dotter sov där ni fixat det mysigt. Jag ville nästan själv flytta in i ungarnas rum i går kväll *s

Kram
Cattis