söndag, januari 13, 2008

Nöjd son = nöjd mamma!

Så äntligen har det blivit gjort! Jag har klippt sonens hår. Det blev nog lite kortare än vad han tänkt, men i det stora hela är han nöjd. Han fick ju ha kvar hår i nacken.
Men, vad kan man begära av en lekman. Jag gör så gott jag kan och det är inte så lätt med självlockigt hår. Hur jag än klipper så ser det ojämnt ut. Hur som helst så är det gjort och jag kan stryka ännu en punkt från listan. Skönt!

En annan punkt jag kan stryka är rensningen av pärmar och pappershögar. Nu ska jag bara fixa i hyllan så att jag får in mina pärmar. Tänkte jag skulle köpa lite lådor och andra förvaringsgrejer för att bereda lite ordning. Det ser inte snyggt ut i hyllan hur man än gör och det stör mig. Särskilt som jag har min arbetshörna i matrummet (jag jobbar hemifrån). Det är ingen optimal lösning att ha sitt kontor i matrummet, men har man ett litet hus så har man. Det kommer lösas med ett arbetsrum när vi bygger till.

Som ni märker så går det framåt med min sexpunktslista och det är skönt att kunna pricka av saker och se att jag faktiskt hinner med lite i vardagen. Det är inte alltid man tänker på att man gör en hel del. Förstår inte varför jag tänkt på att göra en sådan lista förut.
Visst, listor har jag gjort, men snarare i större perspektiv, typ göra om sovrummet eller lägga en ny uteplats. Om man benar uppgiften i små steg istället så känns det som om man kommer någon vart. T ex märk ut hur uteplatsen ska gå, gräv ut enligt märkning, etc...

Ett litet ord på vägen...

1 kommentar:

Annie - Annalunda sa...

Hej Willewira!
Ja visst älskar jag rosor...jag är alldeles betagen i dem...Mme Isaac Pereire har jag dock inte...ännu ;) Efter att ha läst din beskrivning förstår jag att jag måste lägga den till listan. Antar att den doftar...?? Det är ett viktigt kriterium. Visst är det skönt att få saker och ting gjorda - speciellt sånt där som är lite trist och tråkigt. Små 0,5-steg är bra att ta...även på dem kommer man långt. Tack själv för din blogg som jag läser med glädje!
Kram Annie